הילדה המלאה שהפכה למעצבת

בל פלד (21.5) ערד הייתה ילדה שמנמנה שסבלה לא פעם מהקנטות בבית הספר בעיקר בשל המראה החיצוני שלה. אהבתה לציור ועיצוב דרבנה אותה ליצור דברים חדשים וכך ביום אחד החליטה לתפור ביקיני לחברותיה שלא יכלו למצוא בחנויות בגד ים במידה הנכונה. לפני כארבעה חודשים העלתה לעמוד האינסטגרם שלה תמונה לובשת בגד ים שעיצבה, מאז הפכה לכוכבת רשת, קיבלה פניות רבות מנשים לתפור להן בגד ים, כולל גם מהבנות שלמדו איתה בביה"ס ולעגו לה ואף קיבלה קמפיין אופנה לרשת אופנה גדולה. סיפור סינדרלה? אם תשאלו אותה "אמא שלי הלביאה לימדה אותי להילחם ולשאוף הכי גבוה גם כשקשה".

"לפני ארבעה חודשים העלתי לסטורי באינסטגרם תמונה בה אני לובשת את בגד הים שעיצבתי ותפרתי לעצמי ובאחת התגובות מישהי הגיבה לי "אין דבר יותר יפה מזה שאת מדגמנת את בגד הים שלך" אולי זה ישמע למישהו שטחי אבל הרגשתי באותו הרגע שניצחתי. ניצחתי את כל אותם הגיחוכים מהתיכון וכל אותם הרגעים האפורים מול המראה". בל פלד (21.5) היא כיום עובדת מוכרת בחנות ממתקים בעיר, אבל יותר מכל מעצבת בגד ים צעירה ומבטיחה וכעת גם דוגמנית אחרי שקיבלה הצעה מאחת הרשתות הגדולות סלקשיין לדגמן לקמפיין חורף 2019. מאז שעברה את הליך השינוי ושלמה עם הגוף שלה, היא לא מפסיקה להצטלם, לעצב לעלות תמונות בסטורי ובעיקר היא לא קוראת תגובות שליליות. היא כבר לא הילדה המלא שהיו זורקים היערות לעברה בספסל הלימודים. באינסטגרם תמצאו תמונות שלה בבגדי ים אם תרצו הנטע אלחמיסטר של ערד.

הרצל אמר אם תרצו אין זו אגדה – במקרה הזה מדובר בסיפור הישרדות של ילדה מלאה שסבלה מהקנטות בבית הספר וחוותה חוויות מצערות כשהתגייסה לצבא. "החלטתי לרדת במשקל בכיתה י"א. נכנסתי לאינטרנט והתחלתי לקרוא, הוצאתי אלפי שקלים על דיאטות ורזיתי 7 ק"ג, למרות התגובות של הסובבים בראש כשאני עומדת אל מול המראה הרגשתי שאני עדיין שמנה".

איך השפיע עליך השירות הצבאי?

"גם בתקופת השירות הצבאי המשכתי לרדת במשקל וירדתי עוד 6 ק"ג. אבל התקוםה הזו הייתה קשה וכבר לא בגלל זה. תקופה קשה ואיומה. חלילה לא בגלל הצבא עצמו להיפכך זה מה שעזר לי בחיים. בתקופה של השירות הצבאי אחי נפגע בתאונת אופנוע אנושות ואושפז במצב קשה לאחר שיקום ארוך. תקופה קשה בה לא הפסקתי לבכות. קצת אחרי, דוד שלי נהרג בתאונת אופנוע. קשה לי לחזור אפילו לפרטים של אותה התקופה".

מתי הגיע השינוי?

"תמיד אהבתי לצייר. הייתי מציירת כל דבר בין אם זה בגדים או אנשים או חיות זה היה סוג של תרפיה עבורי ואהבה ללא תנאים. לאחר שהשתחררתי מהשירות הצבאי חשבתי לעצמי מה אני עושה עכשיו? בלב ידעתי שאני חייבת לעשות משהו שקשור לעיצוב או שיער או בגדים. הייתה לי בבית מכונת תפירה קטנה מפלסטיק שאמא קנתה לאחותי והייתי מצרה בגדים בצבא בעזרתה ומשתמשת בה. הייתי מקשקשת לומדת באינטרנט מסרטונים. אף פעם לא יכלתי למצוא לעצמי בגדי ים. לא יכלתי להזמין ברשת. לא יכלתי לקנות בחנות. למה? כי המידה לא התאימה לי. אולי זה גם משהו בראש. כל החברות יכולות ללכת לחנויות ורשתות גדולות אבל אני לא יכלתי, התביישתי. לא אשכח איך יום אחד נסענו לים 3 חברות טובות והתלוננו על בגדי הים שלנו. באותו הרגע החלטתי. זהו אני רוצה לתפור בעצמי. הבטחתי לחברה טובה שלי, שאני הולכת לתפור לה בגד ים. נרשמתי לקורס עיצוב ותפירה של בגדי ים והלבשה תחתונה בבאר שבע והתחלתי לחפש בדים, לתפור לעצב יום ולילה אחרי העבודה בחופשים בשבתות. את הבגד ים הראשון שתפרתי במידות שלי העלתי לרשת ואחרי שעה פתחתי את האינסטגרם וקיבלתי עשרות פניות מבנות שרצו שאתפור להם. אגב בעוד שבועיים בגד הים של חברה טובה שלי שהבטחתי לה שאתפור כנראה יהיה מוכן".

המשפחה תומכת?

בל מתגוררת בערד יחד עם בן זוגה. היא גדלה במשפחה חמה ואוהבת עם אחיה הגדול ואחוהת הקטנה בת 12. "המשפחה תומכת בי מאוד. מאמינה בי מאוד, נותנת לי ביטחון. אני זוכרת שאמא שלי הייתה תופרת כשהייתי קטנה אבל בעיקר הייתה מציירת לי ציורים במקום חוברות צביעה בטוח שלקחתי ממנה השראה לציור יצירה. אמא שלי הלביאה לימדה אותי להילחם ולשאוף הכי גבוה גם כשקשה".

איך הרגשת בפעם הראשונה על סט הצילומים?

לאחרונה בל הצטלמה לקמפיין החורף של רשת אופנת סלקשיין . "בפעם הראשונה היה מרגש. פנו אליי במקרה והציעו לי להשתתף. לפעמים צריך גם מזל להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון. בדקה הראשונה הייתי בהלם. קצת נבוכה כי זה משהו חדש לי. אבל זה סיפוק אדיר ניצחון אישי . רשת אופנת סלקשיין התרחבה לאחרונה בעיר ערד לחנות ענקית של 1000 מטר.

מה החלום?

"שאנשים ילבשו את העיצובים שלי. שלא יגמר הרצון ליצור דבר חדש, לפרוח, להצליח ולהשיק קולקציה משלי. אני רוצה לתפור לכל המידות. אני תופרת על פי מידות לתינוקות למלאים לרזים לא צריך לפחד לכולם יהיו מידות.

אולי יעניין אותך...

שירות לקוחות

שירות הלקוחות של "סלקשיין-אופנה לכל המשפחה" מעוניין  להקנות את חווית השירות הטובה ביותר ללקוחותינו,על מנת ליצור קשר עם שירות הלקוחות ניתן לפנות אלינו במייל:  [email protected]
ובו לרשום את פרטי איש הקשר על מנת שנוכל ליצור קשר בהקדם.
     האורגים 3 ב"ש
פקס:08-6286956
טלפון:1-599-599-997
[email protected]